Voordat je wilt dat iemand jouw diensten of producten koopt, moeten ze jou vertrouwen. Het verkrijgen van dit vertrouwen is echter een zeer grote uitdaging in de online wereld. Je moet ze overtuigen dat jij de expert bent in jouw niche. Jouw woord alleen zal niet genoeg zijn om klanten of opdrachtgevers aan je te binden. Dit kun je doen door middel van Social Proof. Het is een marketingtool die je kunt inzetten om potentiële klanten en opdrachtgevers jouw merk te laten zien en erover vertellen.
Social Proof
Dit kun je bijvoorbeeld laten zien door:
– aantal mensen die jouw op Social Media volgt
– interactie met je volgers op diverse online platformen. Denk aan Twitter, Facebook, Instagram en YouTube.
– blogartikelen schrijven
– vloggen, webinars of podcast
– een volledig ingevuld Linkedin profiel
– e-mailmarketing
– e-books of whitepapers
– reviews van klanten
– aantal abonnees op je emaillijst
Deze voorbeelden kun je heel makkelijk koppelen aan je website. Wees niet bescheiden en laat zien dat jij Social Proof bent.
Heb je vragen of wil je meer informatie over hoe jij Social Proof kunt worden? Neem dan contact met ons op.