fbpx
Facebook Analytics

Facebook Analytics gaat verdwijnen

Er zijn belangrijke veranderingen aan de gang voor een van de meetproducten van Facebook. Facebook Analytics is na 30 juni 2021 niet meer beschikbaar. Tot die datum heb je nog steeds toegang tot rapporteren en kun je grafieken en tabellen exporteren en statistieken bekijken. 

Facebook raad je aan om je de komende drie maanden hierop voor te bereiden door de volgende acties uit te voeren:

  • Ga naar je Facebook Analytics-account(s):
    Verken de verstrekte informatie en statistieken voordat dit niet meer beschikbaar is.
    Naar Facebook Analytics
  • Download gegevens ter referentie:
    Tot eind juni heb je nog steeds toegang tot rapporten en kun je grafieken en tabellen exporteren en statistieken controleren.
    Helpcentrum bezoeken
  • Bezoek Facebook Helpcentrum voor bedrijven:
    Lees meer informatie over deze wijziging en alternatieve metingstools in het Helpcentrum.

Bedrijfstool voor ondernemers

Andere bedrijfstools kunnen je inzicht geven in je advertenties, aanwezigheden en activiteiten op Facebook en Instagram, waaronder:

  • Facebook Business Suite: met deze tool kun je je Facebook- en Instagram-bedrijfsaccounts beheren en gedetailleerde statistieken over je doelgroep, inhoud en trends bekijken. (Deze tool is wellicht nog niet voor jou beschikbaar.)
  • Advertentiebeheer: met deze tool kun je resultaten bekijken en wijzigingen aanbrengen voor al je campagnes, advertentiesets en advertenties op Facebook.
  • Gebeurtenisbeheer: met deze tool kun je Facebook Business-hulpmiddelen, zoals de Facebook-pixel en Conversions API, instellen en beheren. Daarnaast kun je rapporten bekijken over acties op je website, in je app en in je fysieke winkel.

Mocht je nog vragen hebben over Facebook Analytics en hoe jij je grafieken en tabellen kunt exporteren voor 30 juni a.s.? Stuur een mail naar info@incontekx.nl of via het contactformulier.

*Bron: Facebook

logo ontwerpen

6 Gratis tools om je eigen logo te ontwerpen

Wil je een logo (laten) maken, maar vindt het te duur? Je kunt het ook zelf doen. Dit zijn de beste sites voor het maken van gratis logo’s. Het bespaart je in ieder geval veel tijd en geld.

Met deze gratis websites kun je snel en makkelijk een logo online maken zonder enige vaardigheid in grafisch ontwerpen.

www.canva.com
Canva is het gratis ontwerpprogramma waar je makkelijk logo’s kunt ontwerpen. Maar je kunt de sjablonen ook o.a. gebruiken voor Social Media, flyers, kaarten en presentaties. In een reeks van deze sjablonen wordt een grote verscheidenheid aan gratis en betaalde logo-opties geleverd. Met Canva kun je je logo’s gratis downloaden als PNG-, JPG- of PDF-indeling zoals je wilt.

www.hatchful.shopify.com
Met Hatchful kun je een logo ontwerpen op basis van honderden sjablonen. Dit is een van de beste gratis logo-makers. Je kunt binnen enkele minuten een geweldig logo maken met hun gecategoriseerde creatieve sjablonen. Je kunt lettertypes, kleuren en lay-out aan te passen in hun eenvoudige editor. Al je ontwerpen worden per naar je e-mail gestuurd, waarna je dit kunt downloaden.

www.tailorbrands.com
Tailor Brands is een AI (Artificial Intelligence) aangedreven gratis ontwerp- en merk platform waar je met enkele stappen in enkele minuten een logo kunt maken.  Als je op zoek bent naar iets anders dan het gebruik van sjablonen om jouw logo professioneel te maken, dan is dit een ideale platform. Het enige wat je moet doen is: tekst invoeren, branche, pictogramtype en lettertypestijl voor jouw logo kiezen. Tailor Brands zal je de beste opties voorstellen. Met de gratis versie kun je een lage resolutie versie van jouw logo downloaden. Als je een vectorbestand met hoge resolutie en alle andere functies wilt gebruiken, kun je kiezen voor hun premiumplannen.

www.squarespace.com
Squarespace is een geweldige plek om een gratis online-logo te maken. Je kunt pictogrammen kiezen en jouw ontwerp gratis aanpassen voor een volledig aangepast logo. Je kunt jouw logo daarna gratis downloaden door resoluties tot 5000px te kiezen.

www.designwizard.com
Design Wizard is een uitstekende optie om een kwalitatief hoogstaand logo voor jouw merk te creëren. Het bevat meer dan 1 miljoen afbeeldingen en honderdduizenden hoogwaardige afbeeldingsjablonen. Opvallende kenmerken van deze tool zijn onder meer: een aangepaste kleurenpaletten, een gratis lettertypebibliotheek en functies voor formaataanpassing. Er is een breed scala aan logosjablonen waaruit je kunt kiezen, waaronder DJ-logomaker, trouwkaart logo en muziek logo’s. 

www.ucraft.com  
Ucraft is een websitebouwer die web sjablonen en meer aanbiedt. Bovendien bieden ze de beste online logo-maker voor het maken van geweldige logo’s. Je kunt de beste pictogrammen (uit ruim 2 miljoen) kiezen voor jouw ontwerp. Door middel van slepen en neerzetten kun je heel makkelijk jouw eigen logo maken. Daarnaast heb je de mogelijkheid om lettertypen en kleuren aan te passen. Als je klaar bent met het ontwerpen van jouw logo, kun je dit gratis in PNG formaat downloaden.

Tot slot…
Ik hoop dat deze 6 gratis logomakers je zullen helpen om een mooie logo voor o.a. je bedrijf te ontwerpen. Zeker voor starters met een klein budget kan dit een goede oplossing zijn.

 

Apple iOS 14 en Facebook advertenties

Apple update iOS 14 en Facebook advertenties

In het voorjaar brengt Apple een nieuwe privacyfunctie uit voor iOS 14, waarmee een ontwikkelaar aan alle gebruikers toestemming moet vragen voor het volgen van hun app. Apple wil namelijk de privacy van haar gebruikers beschermen.

Door deze nieuwe update zullen apps waaronder die van Facebook gevolgen hebben voor het trackingssysteem. Met tracking worden gegevens van gebruikers verzameld. Denk hierbij aan jouw locatie, online aankoop en bezochte websites. Via een unieke gebruikerscode kan een profiel worden aangemaakt, waardoor een gebruiker gerichte advertenties te zien krijgt. Je herkent het waarschijnlijk wel. Als je bijvoorbeeld online een paar schoenen besteld, zie je in de dagen daarna websites met aanbiedingen van schoenen.

Gevolgen update iOS 14 voor advertenties

Als gevolg van de wijziging vrezen veel adverteerders dat ze hun omzet zullen mislopen. Dit geldt met name voor ondernemers en bedrijven die zich bezig houden met online marketing. Facebook heeft in 2020 al gewaarschuwd over ernstige gevolgen voor online adverteerders, met name voor kleine adverteerders. De nieuwe update kan beinvloeden hoe conversie gebeurtenissen worden ontvangen en bewerkt door o.a. Facebook pixel.

Dit kun je doen om er zo min mogelijk last van de update iOS 14 te hebben

⇒Verifieer je domeinnaam via Facebook Business Manager. Volg onderstaande stappen.

Stap 1: Zorg dat je Facebookpagina is gekoppeld aan Facebook Business Manager
Stap 2: Log in bij Facebook Business Manager
Stap 3: Klik rechts bovenin op de 9 bolletjes (bedrijfsinstellingen)
Stap 4: Scroll omlaag naar Merkveiligheid. Klik daarop. Je zie domeinen.
Stap 5: Klik op toevoegen naast domeinen
*Er verschijnt een kleine venster.*
Stap 6: Vul vervolgens de domeinnaam van de website in. Let op: Vul de domeinnaam zonder https://www. in. Dus niet https://mijnwebsite.nl, maar www.mijnwebsite.nl. Voer je domein in. Klik dan op “toevoegen domein”.
*Je ziet dat onder jouw domeinnaam “in afwachting van verificatie” staat.*
Stap 7: Doorloop de stappen om de domeinverificatie af te ronden en klik daarna op verifieren. Refresh de pagina. Jouw domeinnam is geverifeerd.

⇒Conversiegebeurtenissen terug naar 8 per domein
Je mag straks maximaal 8 conversiegebeurtenissen per webdomein configureren. Voor een gemiddelde adverteerdeer is dit genoeg. Stel dus straks prioriteiten en bepaal per domein. Het beste is om de 8 conversiegebeurtenissen te identificiren die het belangrijkste zijn voor jouw Facebookcampagne. Je kunt dit bewerken in gebeurtenisbeheer van Facebook. Meer informatie over de update iOS 14 en wat jij kunt doen om alvast veranderingen toe te passen kun je hier lezen. 

Nog even dit…
Facebook test nu de effecten van deze update, voordat Apple dit voorjaar verplicht stelt voor alle apps. Als onderdeel van deze test zal Facebook beginnen met het tonen van zijn eigen prompts aan enkele gebruikers. Hierin wordt uitgelegd waarom ze  activiteiten van gebruikers willen volgen. Ze worden gevraagd zich hiervoor aan te melden d.m.v. een opt-in. Deze prompts verschijnen op de schermen van Apple-gebruikers onmiddellijk voor de Apple-pop-up verschijnt. Hoe de privacy oorlog tussen hoe Apple en Facebook gaat aflopen, weten we ook niet. Ik hou je op de hoogte van de veranderingen!

Heb je vragen over de iOS 14 update of wil je graag meer weten over online marketing? Neem contact op via mail of vul het contactformulier in.

 

Instagram tips 2021

14 tips om je Instagram in 2021 te laten groeien

Hoe krijg je meer Instagram volgers in 2021? Het laten groeien van je Instagram account is misschien niet zo eenvoudig als vroeger. Maar er zijn enkele strategische tips en trucs die u kunt uitproberen.

Tips en trucs Instagram 2021

  1. Creëer content die je zelf ook graag ziet of zou lezen.
  2. Probeer op verschillende tijdstippen van de dag te posten om te zien wat het beste werkt.
  3. Deel je laatste post op je IG-story om mensen eraan te herinneren dat je nieuwe content hebt gedeeld.
  4. Sla afbeeldingen op toekomstige inspiraties om content te creëren.
  5. Gebruik IG insights (statistieken die Instagram beschikbaar stelt voor alle bedrijfsprofielen) om te zien wat goed werkt en wat niet.
  6. Geniet van wat je aan het creëren bent voor je publiek (volgers). Dit zal uitstralen wanneer je dit gaat posten.
  7. Zorg ervoor dat in je bio keywords staan en een overzicht geeft van wat mensen van jouw account kunnen verwachten.
  8. Zorg dat je een niche hebt. Dit helpt om de juiste mensen te bereiken.
  9. Gebruik hashtags. In een Instagram post kun je maximaal 30 hashtags gebruiken en in een Instagram story maximaal 10 hashtags.
  10. Probeer verschillende hashtags uit, je weet maar nooit wanneer er een op de goede plek komt.
  11. Plaats dagelijks verhalen op je IG-story en gebruik ze als een achterdeur naar je account.
  12. Gebruik Instagram Reels om een ander medium met content voor je volgers te maken.
  13. Focus op goed content voor jouw publiek, neem je tijd ervoor om dit te maken. Het algoritme van Instagram zal je hiervoor belonen
  14. Maakt contact met andere accounts door op hun foto’s/filmpjes te reageren en te liken.

Onthoud dat het een combinatie is van creatieve content die de juiste doelgroepen target en je bedrijf op de juiste manier promoot. Probeer enkele van deze tips uit in 2021 en kijk hoeveel je account dit jaar kan groeien!

Instagram Business versus Creator Account

Instagram Business versus Creator Account

Naarmate Instagram complexer wordt, zijn de verschillende soorten accounts belangrijker dan ooit geworden voor influencers en merken die het meest uit hun Instagram-marketingstrategie willen halen. Tijdens een trail en error van Instagram Business versus Creator Accounts, zagen we verschillende voordelen van het hebben van een zakelijk account.

Wat is het verschil tussen Instagram Business en Creator accounts?
Beiden hebben veel overeenkomsten, maar ieder account is gericht op een iets andere gebruiker. Creator accounts werken goed voor persoonlijke merken en influencers, terwijl Business accounts bedoeld zijn voor merken en influencers, die hun strategie voor het genereren van inkomsten al hebben opgebouwd.

Instagram bedrijfsaccount (Business Account)
Deze Instagram account is bedoeld voor merken en bedrijven. De aangeboden functies zullen bedrijven helpen om te groeien en hun naamsbekendheid groter te maken. Door extra call-to-action buttons toe te voegen kunnen bezoekers een afspraak maken, contact opnemen met de klantenservice of zelfs reserveringen maken.

Een Instagram bedrijfsaccount omvat:

  • Gedetailleerde inzichten in de demografische gegevens van jouw doelgroep, beste tijden om te posten en andere statistieken.
  • Je kunt een extra call-to-action button toevoegen aan jouw profiel, maar ook contactgegevens en website.
  • Integraties tools van derden zodat je automatisch op jouw profiel kunt publiceren.
  • De mogelijkheid om jouw berichten als advertenties te promoten.
  • Een label onder je weergavenaam, dat aangeeft waar jouw bedrijf over gaat.
  • Instagram Shoppable berichten, wanneer je jouw winkel synchroniseert.
  • Aangepaste doelgroeptargeting om jouw content te versterken.
  • Betere toegang tot diverse netwerken van influencers.

Hoe schakel ik over naar een Instagram bedrijfsaccount?
Om over te schakelen naar een bedrijfsaccount ga je naar instellingen

Instagram makersaccount (Creator Account)
Instagram heeft deze optie in 2019 toegevoegd om aan de behoeften van contentmakers te voldoen. In tegenstelling tot gewone bedrijfsprofielen is Instagram Creator bedoeld om te voorzien in de behoeften van o.a. influencers die nog geen bedrijf hebben. Ze proberen fans, communities en (merk) partnerschappen op te bouwen en te delen binnen een specifieke branche. Creator kan hier een belangrijk onderdeel van zijn. Deze tool biedt een aantal extra functies waarmee ze hun persoonlijke merk op Social Media kunnen opbouwen. 

Een Instagram makersaccount omvat:

  • Gedetailleerde inzichten in de demografische gegevens van jouw doelgroep, de beste tijden om te posten en andere statistieken.
  • Contactopties met extra Call-to-Action buttons. Creator heeft minder opties voor knoppen dan zakelijke accounts.
  • Overzicht dagelijkse aantal volgers en niet-volgers, zodat je kunt zien welk content het beste presteert.
  • Toegang tot “Creator Studio” van Instagram, waarin al je statistieken op één handige locatie worden weergegeven.
  • Inbox sorteren zodat jow DM’s kunnen worden gesorteerd in primaire, algemene en verzoeken vakken.
  • Een label vermeld onder jouw weergavenaam, zodat bezoekers weten wat je niche of specialiteit is.

Hoe schakel ik over naar een Instagram makersaccount?
Voor het overschakelen naar een makersaccount ga je naar instellingen

CONCLUSIE: Instagram Creator of Bussiness account – Wat is beter? 
Er is geen goed antwoord over welk accounttype het beste is. De functies van beide zijn nu vrijwel identiek. Een zakelijk account heeft een kleine voorsprong met als extra voordeel van automatisch publiceren. Automatisch publiceren en het van tevoren kunnen plannen van berichten lijkt hoog op de lijst met voordelen te staan.

Instagram zorgt voor gebruikers, merken en makers (creators) die dit platform gebruiken om te groeien. Door de aangeboden tools te gebruiken kun je het naar een hoger niveau tillen, dus geeft het zeker een kans. 

70 content ideeën om op social media te posten

70 content ideeën om op social media te posten

Wat kun je allemaal op Social Media posten?

Soms kan het lastig zijn om een onderwerp te bedenken. Hieronder staan 70 content ideeën om op social media te posten.

1. Vertel mensen wie je bent en hoe je bent begonnen met je onderneming.
2. Neem je volgers mee achter de schermen. 
3. Deel een persoonlijk verhaal.
4. Vertel mensen wat je verkoopt of aanbiedt.
5. Deel een grap (afbeeldingen of tekst).
6. Deel een citaat (afbeeldingen of tekst).
7. Host een #AMA (Ask Me Anything). Stel mij een vraag.
8. Plaats een handleiding of zelfstudie.
9. Stel een vraag.
10. Host een poll.
11. Deel jouw favoriete boek.
12. Vraag om aanbevelingen (boek, films, apps, muziek, iets gerelateerd aan jouw bedrijf).
13. Host een weggeefactie.
14. Vertel mensen dat ze zich moeten aanmelden voor jouw e-maillijst.
15. Geef een kortingsbon weg.
16. Host een verkoop.
17. Herinner mensen eraan jouw producten of diensten te kopen.
18. Deel een snelle tip.
19. Vertel iets over de nieuwste trends over jouw branche. 
20. Ga LIVE (Insta Stories).
21. Plaats een sneak preview van iets dat binnenkort komt.
22. Deel een blogbericht dat je hebt geschreven.
23. Deel je andere Social Media kanalen met je volgers. 
24. Plaats een review van een klant.
25. Geef je volgers een cadeau.
26. Deel wat oudere content opnieuw (afbeeldingen, quote).
27. Organiseer een Flash Sale voor 1 dag.
28. Deel content van iemand anders en tag ze daarin.
29. Laat iemand jouw profiel plaatsen of overnemen voor een dag.
30. Plaats een casestudy.
31. Beantwoord veelgestelde vragen.
32. Deel enkele persoonlijke overwinningen of resultaten.
33. Host een interview met een gast.
34. Plaats iets seizoensgebonden of markeer een vakantie.
35. Bedankt je volgers.
36. Motiverende quote voor maandag plaatsen.
37. Plaats een tip voor dinsdag.
38. Plaats een woensdag wijsheid.
39. Plaats een Throwback Thursday.
40. Plaats een Flashback vrijdag
41. Deel een korte videoclip over jezelf of iemand anders die jouw blij maakt.
42. Deel een podcast aflevering waar je van houdt.
43. Deel een YouTube-video waar je van houdt.
44. Plaats enkele interessante statistieken of gegevens over jouw branche.
45. Deel jouw favoriete bronnen (apps, websites, blogs).
46. Deel een succes story.
47. Deel een teleurstelling. 
48. Deel je ochtendroutine.
49. Plaats berichten over evenementen die je organiseert of gaat bezoeken
50. Plaats een interessante meeting. 
51. Deel een interessante feit over je product of dienst. 
52. Laat een klant jouw interviewen.  
53. Laat iemand zien die jouw product gebruikt
54. Plaats een korting of een speciale aanbieding.
55. Vertel mensen wie jouw inspireert.
56. Deel wat je heeft geïnspireerd om jouw product of dienst te creëren
57. Geef een andere bedrijf een shout out.
58. Zet een klant in het zonnetje met een mention. 
59. Deel een succesverhaal.
60. Deel een paar van je favoriete dingen.
61. Plaats een invuloefening.
62. Praat over fouten die mensen maken.
63. Deel een tweet die je leuk vindt.
64. Deel een Pinterest-pin die je leuk vindt.
65. Deel jouw andere sociale profielen om verbinding mee te maken.
66. Deel je contactgegevens.
67. Plaats een foto van een reis die je hebt gemaakt.
68. Deel een goed doel waarmee je samenwerkt of steunt.
69. Plaats iets over je bucketlist.
70. Vraag je publiek hoe ze jou hebben gevonden.

Apps voor groepsgesprekken of videovergaderingen

Gratis apps om groepsgesprekken of videovergaderingen te houden

Gedurende deze coronacrisis wil je als ondernemer contact blijven houden met je klanten en opdrachtgevers. Omdat iedereen geadviseerd wordt om zoveel mogelijk vanuit huis te werken, probeer je dit op een zo goed en professionele manier te doen. 

Apps om groepsgesprekken of videovergaderingen te houden

Ik heb een aantal apps voor je op een rij gezet die je kunt gebruiken voor videobellen en chatten om zo in contact te houden. Deze apps kun je tevens gebruiken om te communiceren met je familie en vrienden.

Jitsi
Met deze gratis app kun je videobellen en chatten. Sterke punt van Jitsi is dat zij het belangrijk vinden om jouw gegevens te beschermen.

Zoho Meeting
Je kunt deze app gebruiken om vergaderingen te houden, live webinars bij te wonen, deel te nemen aan peilingen, videogesprekken te voeren en meer. Dit allemaal vanaf jouw mobiele apparaat.

Microsoft Team
Microsoft Teams is de chatdienst van Microsoft dat geïntegreerd is met Office 365. Deze dienst maakt het mogelijk om nog efficiënter samen te werken in teams. 

Hangouts Meet
Met Meet wordt deelnemen aan een videogesprek op het werk of met klanten stukken eenvoudiger. Het enige wat je moet doen is een vergadering inplannen en de link delen. 

Zoom
Je kunt Zoom gebruiken op een laptop, maar ook downloaden op je smartphone en tablet. Voor één op één gesprekken is het gratis en ongelimiteerd. Zodra je met meer mensen gaat videobellen en langer dan drie uur hier gebruik van gaat maken moet je betalen. Zoom is de laatste tijd veel in het nieuws, met name om de app gevoelig voor hackers. Verdiep je er goed in voordat je dit gaat gebruiken.

Skype
Skype is een zeer populair programma waarmee je gemakkelijk en gratis kunt videobellen en chatten. Met name op smartphones en tablets is het ontzettend populair.

Whatsapp
Je kunt met meerder personen videobellen (maximaal vier) en chatten in Whatsapp. De videogesprekken zijn volledig versleuteld. Niemand behalve deelnemers kunnen de verbinding aftappen en zien of horen wat er wordt besproken.

Viber
Viber is een gratis messenger waarmee je via je internetverbinding in contact blijft met mensen over de hele wereld. Met deze app kun je gemakkelijk deelnemen aan groepschats of ze zelf aanmaken – met tot wel 250 personen tegelijk.

Facebook messenger
Facebook Messenger is de chatdienst van Facebook. Je kunt eenvoudig chatberichten sturen, videochatten en dingen plannen op één plek. Het kan vanaf een computer of mobiele apparaat.

FaceTime
FaceTime is een videochatdienst van Apple. Hiermee kun je onderling videobellen met andere Apple gebruikers. Het werkt dus helaas alleen op apparaten die door Apple zijn gemaakt. FaceTime kost je geen geld via Wifi of mobiele dataverbinding. 

Tot slot over gratis apps

Uiteraard zijn er nog veel meer apps die je kunt downloaden en installeren op jouw computer of mobiel. Verdiep je er goed in voordat je dit gaat doen. Wees bewust dat je makkelijk doelwit kun zijn voor hackers en dieven. Of dat privacygevoelige gegevens in de handen kunnen komen in de handen van online criminelen.

 

Call to Action

25 Call to Actions voorbeelden

Als je als ondernemer gaat adverteren op Social Media, je website of traditionele media wil je dat klanten overgaan tot de aanschaf van een product of dienst. Meestal doe je dit met een Call to Action (CTA) die helpt om klanten “onmiddellijk actie te ondernemen” met één klik.

Wat is een Call to Action?

Een Call to Action (of CTA) is een stuk tekst dat de kijker opdraagt een specifieke actie uit te voeren. “Klik hier’”, “Bestel nu”, “Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief” zijn veel voorkomende CTA die je tegenkomt op websites, landingspagina’s, e-mails en Social Media

Voor ondernemers van kleine bedrijven is het beter om een Call to Action te creëren voor elk advertentiemedium die je gaat maken. Je wil namelijk klanten overtuigen dat ze overgaan tot aankoop. Het is dus belangrijk om te weten welke woorden je gaat gebruiken. Houd er echter rekening mee dat wanneer je op Social Media adverteert, het steeds opnieuw gebruiken van een korte zin als spam kan overkomen. Klanten kunnen dit als vervelend ervaren en zullen het doorklikken of kopen van jouw product of dienst achterwege laten.

Af en toe is het lastig om een Call to Action te maken. Wellicht ben je op dat moment niet geïnspireerd of weet gewoonweg niet hoe te beginnen. Om je een handje te helpen staan hieronder een aantal voorbeelden. 

30 Call to Action voorbeelden

✓ Download nu
✓ Klik hier voor details
✓ Bel nu!
✓ Klik nu!
✓ Klik nu om te profiteren van dit geweldige aanbod!
✓ Er zijn er nog maar zeven over!
✓ Klik hier voor meer informatie
✓ Doe nu mee
✓ Begin nu met uw proefperiode
✓ Ontvang een gratis proefpakketje
✓ Tevredenheidsgarantie
✓ Niet goed – geld terug – handel nu
✓ Best beoordeeld
✓ Geen verzendkosten
✓ Antwoord vandaag
✓ Bel voor een gratis consult
✓ Neem onze 
✓ Voeg toe aan winkelwagen
✓ Maak een afspraak
✓ Stuur gratis uw boek
✓ Bespaar op uw energiekosten
✓ Boek nu en ontvangt % korting 
✓ Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
✓ Ervaar het verschil
✓ Meld je gratis aan
✓ Doneer nu
✓ Download gratis het e-book
✓ Vraag vrijblijvend een offerte aan
✓ Bel mij terug

Deze Call to Actions kunnen in alle soorten ondernemingen worden gebruikt.

Tip: maak een lijst met jouw favoriete Call to Actions. Dit kun je gebruiken bij het maken van berichten en advertenties. Je kunt zelfs degenen die je hebt gebruikt afvinken, zodat je niet steeds dezelfde gebruikt. 

Wat zorgt voor een effectieve CTA?
Je kunt zo creatief zijn als je wilt met je Call to Actions, maar er zijn een aantal belangrijke ingrediënten die zorgen dat het nog toegankelijker wordt. 

Duidelijke taal
Maak het direct, aantrekkelijk en bruikbaar. Maak duidelijk welke actie je wil dat gebruikers ondernemen en wat er zal gebeuren als ze doorklikken. Als je een gevoel van urgentie wil toevoegen, kun je ze zelfs vertellen wanneer ze het moeten doen: ‘NU’ of ‘VANDAAG’. 

Ontwerp
Een goede Call to Action is veel meer dan alleen de tekst, het moet opvallen en de aandacht trekken. De button en tekst moeten opvallen op jouw pagina of advertentie. Wees niet bang om verschillende lettertypen en kleuren te gebruiken. 

Plaatsing
Zorg dat jouw timing goed is en gebruikers een relevante Call to Action te zien krijgen. Dit maakt de kans groter dat ze  overgaan tot conversie. Veel succesvolle bloggers en online bedrijven plaatsen aan het einde van hun bericht of advertentie een sterke CTA. Hetzelfde geldt voor een post op Social Media, landingspagina’s en e-mails.

Review
Monitor je Call to Actions en probeer ze vervolgens te testen (A/B) en eventueel aan te passen totdat je er één vindt die meteen converteert.

Ik hoop dat dit je helpt om creatief te worden met jouw Call to Actions zinnen.

 

Call to Actions