fbpx

25 Call to Actions voorbeelden

Als je als ondernemer gaat adverteren op Social Media, je website of traditionele media wil je dat klanten overgaan tot de aanschaf van een product of dienst. Meestal doe je dit met een Call to Action (CTA) die helpt om klanten “onmiddellijk actie te ondernemen” met één klik.

Wat is een Call to Action?

Een Call to Action (of CTA) is een stuk tekst dat de kijker opdraagt een specifieke actie uit te voeren. “Klik hier’”, “Bestel nu”, “Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief” zijn veel voorkomende CTA die je tegenkomt op websites, landingspagina’s, e-mails en Social Media

Voor ondernemers van kleine bedrijven is het beter om een Call to Action te creëren voor elk advertentiemedium die je gaat maken. Je wil namelijk klanten overtuigen dat ze overgaan tot aankoop. Het is dus belangrijk om te weten welke woorden je gaat gebruiken. Houd er echter rekening mee dat wanneer je op Social Media adverteert, het steeds opnieuw gebruiken van een korte zin als spam kan overkomen. Klanten kunnen dit als vervelend ervaren en zullen het doorklikken of kopen van jouw product of dienst achterwege laten.

Af en toe is het lastig om een Call to Action te maken. Wellicht ben je op dat moment niet geïnspireerd of weet gewoonweg niet hoe te beginnen. Om je een handje te helpen staan hieronder een aantal voorbeelden. 

30 Call to Action voorbeelden

✓ Download nu
✓ Klik hier voor details
✓ Bel nu!
✓ Klik nu!
✓ Klik nu om te profiteren van dit geweldige aanbod!
✓ Er zijn er nog maar zeven over!
✓ Klik hier voor meer informatie
✓ Doe nu mee
✓ Begin nu met uw proefperiode
✓ Ontvang een gratis proefpakketje
✓ Tevredenheidsgarantie
✓ Niet goed – geld terug – handel nu
✓ Best beoordeeld
✓ Geen verzendkosten
✓ Antwoord vandaag
✓ Bel voor een gratis consult
✓ Neem onze 
✓ Voeg toe aan winkelwagen
✓ Maak een afspraak
✓ Stuur gratis uw boek
✓ Bespaar op uw energiekosten
✓ Boek nu en ontvangt % korting 
✓ Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
✓ Ervaar het verschil
✓ Meld je gratis aan
✓ Doneer nu
✓ Download gratis het e-book
✓ Vraag vrijblijvend een offerte aan
✓ Bel mij terug

Deze Call to Actions kunnen in alle soorten ondernemingen worden gebruikt.

Tip: maak een lijst met jouw favoriete Call to Actions. Dit kun je gebruiken bij het maken van berichten en advertenties. Je kunt zelfs degenen die je hebt gebruikt afvinken, zodat je niet steeds dezelfde gebruikt. 

Wat zorgt voor een effectieve CTA?
Je kunt zo creatief zijn als je wilt met je Call to Actions, maar er zijn een aantal belangrijke ingrediënten die zorgen dat het nog toegankelijker wordt. 

Duidelijke taal
Maak het direct, aantrekkelijk en bruikbaar. Maak duidelijk welke actie je wil dat gebruikers ondernemen en wat er zal gebeuren als ze doorklikken. Als je een gevoel van urgentie wil toevoegen, kun je ze zelfs vertellen wanneer ze het moeten doen: ‘NU’ of ‘VANDAAG’. 

Ontwerp
Een goede Call to Action is veel meer dan alleen de tekst, het moet opvallen en de aandacht trekken. De button en tekst moeten opvallen op jouw pagina of advertentie. Wees niet bang om verschillende lettertypen en kleuren te gebruiken. 

Plaatsing
Zorg dat jouw timing goed is en gebruikers een relevante Call to Action te zien krijgen. Dit maakt de kans groter dat ze  overgaan tot conversie. Veel succesvolle bloggers en online bedrijven plaatsen aan het einde van hun bericht of advertentie een sterke CTA. Hetzelfde geldt voor een post op Social Media, landingspagina’s en e-mails.

Review
Monitor je Call to Actions en probeer ze vervolgens te testen (A/B) en eventueel aan te passen totdat je er één vindt die meteen converteert.

Ik hoop dat dit je helpt om creatief te worden met jouw Call to Actions zinnen.

 

Call to Actions